Poskytování pečovatelské služby v případě, kdy je klientovi nařízena karanténa z důvodu epidemie viru COVID – 19
Péče bude poskytována pouze klientům, kterým nemůže péči zajistit rodina (je také v karanténě) a to v nezbytném rozsahu:
- S klientem projednáme způsob poskytování péče během jeho karantény. Péče nemůže být poskytována, pokud klient s mimořádným režimem (rozsah péče, používání ochranných prostředků, používání dezinfekce) nesouhlasí.
- Jsou zajišťovány základní úkony – strava – dovoz obědů a nákupy, nezbytná osobní hygiena, zajištění nezbytných léků, pochůzky, mytí nádobí, vynesení odpadu.
- Nejsou poskytovány úkony - velký úklid, doprovody, odvozy autem.
- Kde je to možné, je dovoz obědů prováděn bez kontaktu s klientem (výměna jídlonosičů u dveří), obdobně jsou zajišťovány nákupy jako samostatný úkon.
- Manipulace s jídlonosičem je prováděna v rukavicích, jídlonosič je po umytí klientem převážen k centrálnímu mytí jídlonosičů a dezinfikován obal.
- Úkony péče jsou prováděny v ochranných prostředcích (respirátor, rouška, ochranné brýle, rukavice, pracovní oděv, jednorázové návleky apod.).
- Na použité ochranné prostředky má pracovník sáček, který ukládá po zavázání konců do speciálního pytle na nebezpečný odpad. Likvidaci nebezpečného odpadu zajistí poskytovatel.
- Při odchodu z domácnosti klienta si pečovatelka důkladně opláchne ruce dezinfekcí.
- Nákupy potravin jsou zajišťovány v nezbytném rozsahu v jednom obchodě, pracovník nakupuje v ochranných prostředcích (rouška, respirátor, jednorázové rukavice), jsou používány jednorázové nákupní tašky (papírové, igelitové), které budou zakoupeny společně s nákupem.
- S potravinami manipuluje pracovník v minimálním nezbytném rozsahu a to vždy v ochranných rukavicích.
- Pokud pečovatelka nemusí, nedotýká se kovových předmětů, pokud se kovových předmětů dotkne, ihned si ruce dezinfikuje.
Jeseník 24. 3. 2020
Vedoucí pečovatelské služby
Marta Chromková