Poslání
Posláním denního stacionáře je vést osoby - seniory prostřednictvím vzdělávacích, pracovních a volnočasových aktivit k udržování schopností a soběstačnosti tak, aby mohli žít svůj život v co nejkvalitnější míře, které jsou individuálně schopni. Být místem, které je vhodnou alternativou domácího prostředí, a které umožňuje svým uživatelům setkávání s vrstevníky v poskytnutém zázemí.
Cíle
- Zapojit uživatele do vzdělávacích, pracovních a volnočasových aktivit
- Být pro uživatele místem setkávání s vrstevníky, nabízet prostor pro trávení volného času a relaxaci
Cílová skupina (okruh osob, pro které je služba určena a pro které určena není)
- Senioři se sníženou soběstačností, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby
Věková skupina: mladší senioři (65 – 80 let) a starší senioři (nad 80 let)
Denní kapacita: 10 míst pro individuální práci, nebo 10 míst pro skupinovou práci
Služba je poskytována v pracovní dny (Po – Pá) od 7:00 do 15:30 hodin.
Službu nemůžeme, resp. nejsme schopni poskytnout:
- zájemcům, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytování intenzivní či vysoce specializované péče ve zdravotnickém zařízení
- zájemcům se závislostí na omamných látkách (alkohol, drogy..)
- zájemcům, jejichž projevy onemocnění znemožňují přítomnost a adaptaci v kolektivu
Principy poskytování sociální služby = PROFESIONALITA
Partnerský přístup
Respekt
Odbornost
Flexibilita
Empatie
Seberealizace
Individuální přístup
Otevřenost
Nestrannost
Autonomie
Laskavost
Informovanost
Transparentnost
Aktivizace
Partnerský přístup – pracovníci vytvářejí s uživateli partnerský vztah, kde obě strany mají stejná práva i povinnosti.
Respekt – pracovníci přistupují k uživatelům s respektem k jejich individuálním potřebám, svobodné vůli a osobním rozhodnutím. Podpora, pomoc nebo péče jsou založeny na vzájemném vyjednávání a dohodě o způsobu poskytování služby.
Odbornost – sociální služby poskytuje vzdělaný a kvalifikovaný personál, který průběžně reaguje na aktuální potřeby klientů zvyšováním odbornosti a tím také zvyšováním kvality služeb.
Flexibilita – služby přizpůsobujeme přáním a měnícím se potřebám našich uživatelů.
Empatie – u pracovníků v přímé péči podporujeme empatický přístup k uživatelům, při němž jsou zohledňovány potřeby a jedinečnost uživatele, které vedou k naplnění důstojného života.
Seberealizace – podporujeme uživatele, aby se zabývali co možná nejdéle svými zálibami a koníčky, které je udrží v dobré fyzické a psychické kondici.
Individuální přístup – podporujeme individuální přístup ke všem uživatelům na základě dohodnutých osobních cílů a individuálních plánů s ohledem na individualizaci podpory, aktivizaci a k respektování individuálních zvyklostí jednotlivých uživatelů s ohledem na možnosti poskytovatele.
Otevřenost - jsme otevřeni připomínkám a podnětům ze strany veřejnosti, které by mohly vést ke zvýšení kvality poskytovaných služeb.
Nestrannost - ke všem našim uživatelům přistupujeme nestranně, rovnoprávně a bez předsudků.
Autonomie - při poskytování služeb u uživatelů podporujeme nezávislost, samostatnost. Uživatelé se mohou podílet na spolurozhodování o poskytovaných službách, s jejich podněty pracujeme, a pokud jsou shledány jako přínosné, mohou být realizovány v praxi.
Laskavost - při poskytování služeb podporujeme koncept laskavé péče, kde klademe důraz na blízkost, pochopení, laskavé slovo, naslouchání, uspokojení potřeby lidské blízkosti, doprovázení.
Informovanost - každý zájemce o sociální službu má právo na podání všech informací o poskytované službě srozumitelným způsobem. Poskytujeme informace pravdivé, úplné a přesné.
Transparentnost - veškerá činnost organizace je průhledná, pravidelně o veškerém dění veřejnost informujeme, což umožňuje odbornou diskuzi i veřejnou kontrolu.
Aktivizace - nabídkou různých aktivit pomáháme udržovat a rozvíjet fyzické síly uživatelů, s cílem co nejdéle udržet jejich mobilitu, uspokojovat jejich individuální potřeby a upevňovat kontakty uživatelů se